24 July 2008

PERMULAAN

HARI KEDUA MEMPUNYAI BLOG SENDIRI.....

7 comments:

aris said...

"HARGA SISTEM PERISIAN KEPUTUSAN SUKAN MALAYSIA PADA SUKMA 2008TIDAK MUNASABAH" - Kewangan berjumlah RM 11 juta bagi membangunkan sistem perisian tersebut adalah tidak wajar. Jumlah tersebut lebih bermanfaat jika disalurkan bagi tujuan pembangunan atlit-atlit muda bagi menghadapi Sukan Olimpik 2012 di London.

aiShaH said...

Mana article kamu

aris said...

"1 EMAS OLIMPIK BEIJING BERNILAI 1 JUTA".
Pada pandangan peribadi saya, atlit negara perlu lupakan dahulu insentif, sebaliknya memberi tumpuan kepada tekad untuk mencapai kemuncak prestasi serta menggapai dan mengutamakan misi negara mencapai kegemilangan di arena sukan bertaraf antarabangsa. Insentif yang diberikan oleh kerajaan jika mendapat pingat emas merupakan satu dorongan tetapi atlit yang menentukan sejauh mana ianya mampu meningkatkan prestasi didalam menghadapi temasya paling gemilang di dunia (Sukan Olimpik).

Amar said...

Masalah Harga Tender Perisian Keputusan SUKAMA 2008 yang berjumlah RM 11 juta ni memang tak munasabah....Pastinya ada terdapat penyelewengan dalam membekalkan perisian ini...sebenarnya kita pun tak pasti syarikat mana yang dapat tender ni....tapi saya rasa syarikat pembekal tak ada kepakaran dan kemahiran langsung tentang perisian, mengkun juga terlalu bergantung dengan consultant dah akhirnya bila consultant dah dapat wang tu cabut tinggal syarikat ni tergantung0gantung tak boleh nak buat kerja tu.....Bagi pihak yang berwajib perlulah ambil tindakan yang tegas dan bertindak secara profesional unutk mennyelesaikan masalah ini dan menjelaskan kepada rakyat apa yang sebenarnya berlaku dan mengamil tindakan tegas kepada syrikat pembekal supaya membayar bali ganti rugi kepada MSN, dan senarai hitamkan syarikat terbabit...
Iktibar yang boleh kita ambil daripada isu ini ialah MSN perlu membuat mengkajilatarbelakang syarikat dahulu sebelum beri tender dan lihat kemampuan serta kepakaran syarikat denga lebih teliti...jgn pentingkan diri atau syarikat tertentu je...

aris said...

TIADA LAGI PEMAIN IMPORT BOLASEPAK?

Jurulatih Bolasepak negeri-negeri dan juga Kelab yang menyertai Liga Malaysia ( Liga Super dan Perdana ) tidak perlu rasa kecewa dengan langkah FAM melarang kelibat aksi tonggak-tonggak Import bagi Liga Malaysia musim depan. Walaupun era bolasepak profesional diperkenalkan sejak 1994, tetapi perkembangan dan peningkatan mutu bolasepak kita masih ditahap lama dan ranking diperingkat dunia jauh ketinggalan dengan negara ASEAN yang lain. Kita perlu rasional dan berpandangan jauh demi imej dan masa depan bolasepak negara.

zepp said...

Saya pun tak setuju dengan peruntukan yang tidak munasabah ni...mark up terlalu tinggi tapi tiada kualiti...nak untung besar tapi hampeh,lebih malang lagi kalau kontraktor tu orang kita...siasat...edisi...siasat..tuan kena siasat....sebelum saya siasat tuan....ha..ha...ha..

aiShaH said...

Jumlah ganjaran mmg patut dilupakan dahulu.. yang penting kita berjuang dgn sebaik mungkin.

Harga tender.. kalau ada report akan disiasat oleh BPR. Macamanala mutu sukan nak ditingkatkan kalau semua benda yang dibuat tidak effisen.